1397/07/21 تعداد بازدید: 1194
print
جلسه بررسی اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار با حضور مدیران کل تامین اجتماعی و آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی

مدیران کل تامین اجتماعی و آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در نشستی به بررسی اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار و مانع و چالش های اجرای طرح پرداختند.

                                                      

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، نشست بررسی اجرای طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار و مانع و چالش های اجرای طرح با حضور افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای، نظام خیرآبادی مدیرکل تامین اجتماعی، نماینده اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی  استان و همچنین نماینده اتاق اصناف مشهد در این اداره کل برگزار شد.

در این نشست حاضرین به تبیین طرح در حوزه کاری خود و موانع و مشکلات موجود بر سر اجرای 100 درصدی طرح پرداختند.

در این نشست رحیمی با اشاره به تحقق 100 درصدی تعهدات طرح در شهرستان ها بر لزوم تداوم این رویه در شهرستان های استان و شهر مشهد تاکید کرد.

وی در سخنان خود اتخاذ مشوق هایی از سوی دستگاه های ذیربط، همکار و شرکای آموزشی را به عنوان راهکاری جهت تعمیم طرح برشمرد.

وی ادامه داد: ضروری است تا با ایجاد نگاه مثبت، امکان رقابت آموزشی فراهم شود تا در نهایت به نتیجه مورد نظر که همان اشتغال است دست یابیم چراکه هدف این است که هیچ کس بدون آموزش از سیستم خارج نشود و حتی اگر امکان آموزش حرفه مدنظر افراد در بخش دولتی وجود ندارد بتواند با حضور در کارگاه ها و اصناف توانمند گردد.

رحیمی همچنین از ره گیری اشتغال کارآموزان طرح  مهارت آموزی در محیط واقعی کار خبر داد و گفت: در سال جاری بالغ بر 40 درصد کارآموزان این طرح مشغول به کار و وارد بازار کار شده اند.

در ادامه این نشست مدیرکل تامین اجتماعی استان به بیان نقطه نظرات خود پرداخت و تاکید کرد: بایستی با اندیشیدن راهکارهای قانونی اعتماد مردم و اصناف را به این طرح جلب کرد تا کارگاه های مجری به عنوان کارگاه های آموزشی محرز شوند.

نظام خیرآبادی ضمن تاکید بر ضرورت رفع مسائل و چالش های طرح خاطر نشان کرد: همه چیز با نوشته و قانون رفع نمی گردد بلکه بایستی همه جوانب کار سنجیده شود.

در ادامه نیز نماینده اداره کار به بیان چالش های طرح در خصوص بیمه بیکاری و قوانین اداره کار پرداخت.

 

نظرات:

loader