1397/12/15 تعداد بازدید: 1087
print
تجلیل از هنرمندان چهارمین جشنواره مد و لباس خراسان رضوی با حضور مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای و کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان

از آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای حاضر در چهارمین جشنواره مد و لباس خراسان رضوی با حضور مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای و کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تجلیل شد.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، طی مراسمی با حضور افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی  از آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای آزادی که در چهارمین جشنواره مد و لباس استان حضور موثر داشتند تجلیل شد.

 

در این مراسم رحیمی ضمن تقدیر از نگاه های ابداعی در حوزه مد و لباس اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت را بانوان تشکیل می دهند توجه به مساله پوشش بسیار ضروری می باشد.

وی با تاکید بر لزوم تولید و استفاده از کالای ایرانی ادامه داد: در شهری مثل مشهد که سالانه پذیرای خیل زائرین بارگاه منور رضوی است تولید کالای با کیفیت ایرانی قطعا نیازمند مهارت و توان بالایی است که تنها با استفاده از آموزش های تخصصی حاصل می گردد.

 

در ادامه این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: مد و لباس دستورالعملی و بیانیه ای نیست و مردم براساس ذوق و سلیقه شخصی آن را انتخاب می نمایند ما باید کالا را آنقدر جذاب و متناسب با نیازهای روز جامعه باشد

مروارید گفت: به دلیل ماهیت و نگاهی که جمهوری اسلامی ایران به مد و لباس دارد و نیز برآورده کردن نیاز انسان به نظم، جذابیت و زیبایی و از سوی دیگر فضای ایرانی و اسلامی با نگاه به سبک زندگی ایرانی و اسلامی، جشنواره مد و لباس می تواند ارزشهای ماندگار ایرانی را به نمایش بگذارد .

وی جوانان را آینده سازان جمهوری اسلامی خواند و افزود: جشنوارره مد و لباس باید به گونه ای عمل کند که کاملا مرتبط  با فضای اجتماعی و در خدمت شهروندان و فضای عمومی جامعه باشد و در عین حال نگاه های میراث فرهنگی گذشته در جهت دهی آن حاصل شود ولی به شکل متقاضی محور و بازار محور عمل کند.

 

نظرات:

loader