1397/09/24 تعداد بازدید: 797
print

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی جزو استان های برتر «مهارت آموزی در محیط کار واقعی» است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، شکوه میرشاهی اظهار کرد:  2 هزار و 134 نفر از کارجویان در طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی جذب شده‌اند؛ این طرح که با پیشنهاد استان خراسان رضوی در شورای عالی اشتغال مصوب شده بود با هدف افزایش مهارت و آموزش نیروی کار براساس نیاز بازار از سال گذشته به طور جدی اجرایی شد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی افزود: در سال 96 خراسان رضوی با تحقق 96 درصد از تعهد خود جزو استان‌های برتر در این حوزه بود.

وی ادامه داد: سهم تعیین شده برای استان در سال 97 بالغ بر 4 هزار و 164 نفر است که طی 8 ماه ابتدای سال بالغ بر 2 هزار نفر در یک هزار و 28 واحد پذیرنده در قالب این طرح جذب بازار کار شده‌اند.

میرشاهی، یکی از چالش‌های پیش روی اجرای این طرح را نگرانی واحدهای پذیرنده از قوانین کار و بیمه تأمین اجتماعی عنوان و اضافه کرد: با تشکیل جلساتی با حضور استانداری، اصناف، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و تامین اجتماعی این دغدغه بطور کامل رفع شده و کارفرمایان بدون هیچ گونه نگرانی می‌توانند در این طرح شرکت کنند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی افزود: با رصد انجام بیش از 45 درصد افراد جذب شده طی امسال، در واحدهای پذیرنده جذب شده‌اند و بالغ بر 20 درصد نیز با کسب مهارت، حرفه خود را را‌ه‌اندازی کرده‌اند.

 

نظرات:

loader