1396/12/17 تعداد بازدید: 756
print
با حضورسرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی صورت گرفت: آیین رونمایی تجهیزات جدید کارگاه های اتومکانیک استان

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: در حالیکه بیکاری دغدغه اصلی کشور است، آموزش یکی از الزامات ایجاد کسب و کار است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، آیین رونمایی از 19 دستگاه خودرو جدید جهت تجهیز کارگاه های اتومکانیک مراکز آموزش فنی و حرفه ای سطح استان با حضور علی رسولیان حضورسرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی برگزار شد.

وی در جریان این مراسم با بیان اینکه امروز بیکاری دغدغه اصلی کشور است از آموزش به عنوان یکی از الزامات ایجاد کسب و کار نام برد.

وی ادامه داد: چنانچه تسهیلات در حوزه کسب و کار داده می شود لازم است که این تسهیلات به کسانی ارائه شود که اموزش های لازم را دیده باشند  و فرایند کار را بدانند.

رسولیان با اشاره به بازدید خود از کارگاه های مختلف مهارتی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک مشهد اظهار کرد: کارآموزان این مراکز آموزش های جامع را از تامین مواد اولیه تا مهارت های بازاریابی و فروش را فرا می گیرند بنابراین به کار اشراف کامل دارند.

وی خاطر نشان کرد: بدین جهت می توان با هماهنگی با دستگاه های اجرایی، افرادی که آموزش های  فنی و حرفه ای را دیده اند مدیریت کرد تا در حوزه تولید واقعی و در محیط حرفه ای کار را انجام دهند.

 سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی در ادامه از اختصاص 213 میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال در استان خبر داد و اضافه کرد: هدف ما تقویت کسب و کارهای کوچک در روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر می باشد.

وی افزود: در این بین اگر مسائل آموزشی را خوب ببینیم و مهارت لازم و جود داشته باشد می توان با ایجاد کمک های جدی شغل های خوبی را ایجاد کرد.

وی در خصوص سقف اختیار پرداخت در شهرستان ها از رقم 250 میلیون تومان و در سطح استان 2 و نیم میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال یاد کرد.

رسولیان همچنین در خصوص برنامه ریزی های صورت گرفته حوزه اشتغال در سال آتی اظهار کرد: در برنامه تدوین شده ایجاد اشتغال استان، در سال اول 123 هزار اشتغال در استان لحاظ شده است اما ما هدف را بلندتر و با 160 هزار نفر لحاظ کرده ایم که توزیع شهرستانی، استانی و دستگاهی آن نیز صورت گرفته است.

در ادامه این مراسم افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، نیز در سخنانی اظهار کرد: در راستای ماموریت سازمان آموزش فنی و حرفه ای ضروری است که آموزش های مورد نیاز جامعه و بر اساس تقاضای بازار و همپا با تغییرات تکنولوژی باشد.

وی از اختصاص 19 دستگاه خودور جدید به 14 کارگاه اتومکانیک مراکز آموزشی سطح استان در جهت بروزرسانی آموزش های مهارتی خبر داد.

 

 

نظرات:

loader