1397/10/19 تعداد بازدید: 1071
print

تفاهمنامه همکاری آموزشی مهارت افزایی بین اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی و دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد منعقد و مبادله شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، در نشستی با حضور افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان و علیرضا سهیلی رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد تفاهمنامه همکاری آموزشی مهارت افزایی دانشجویان دانشکده مذکور با موضوع تعامل و همکاری مشترک در زمینه نیاز سنجی اموزشی، کارآفرینی، اموزش های مهارتی و فعالیت های پژوهشی به امضا رسیده و مبادله شد.

این تفاهمنامه در راستای  اهداف توسعه علم و فناوری نقشه جامع علمی کشور و اجرای طرح ملی توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ التحصیلان  دانشگاهی با رویکرد اشتغال و نیز به منظور هم افزایی در استفاده از توانایی ها و امکانات و با هدف طرفین منعقد شده است.

بر این اساس این اداره کل متعهد شده است تا بازنگری استانداردهای آموزشی  موجود و یا تدوین استانداردهای آموزشی مورد نیاز بر اساس استانداردهای شغلی شناسایی شده را انجام دهد.

همکاری در اجرای پروژه های ساخت پایان دوره تحصیلی دانشجویان دانشکده ریاضی بخشی دیگر از تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان می باشد.

دانشکده ریاضی نیز در بخشی در این تفاهمنامه متعهد شده است که با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی همکاری لازم را در راستای  طرح کارورزی دانش آموختگان داشته باشد و همچنین از مسابقات آزاد مهارت، همایش ها  و نشست های علمی مهارتی حمایت مادی و معنوی انجام دهد.

تدوین روش هایی جهت جایگزینی دوره های مهارتی اداره کل به عنوان بخشی از دوره های کارآموزی دانشجویان و همکاری در بازنگری استاندارهای اموزشی و یا تدوین استانداردهای جدید و همچنین انجام نیازسنجی آموزشی  و تحلیل بازار کار و شناسایی مشاغل اولویت دار مرتبط با هر یک از رشته های تحصیلی در حال اجرا در دانشگاه بخشی دیگر از تعهدات دانشکده ریاضی در قالب تفاهمنامه مذکور می باشد.

گفتنی است این تفاهمنامه به مدت سه سال دارای اعتبار است.

 

 

 

 

نظرات:

loader