1397/11/24 تعداد بازدید: 1911
print
افتتاح اولین کارگاه پرورش جلبک  کشور در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک مشهد

اولین کارگاه پرورش جلبک کشور با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک مشهد به بهره برداری رسید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، در راستای اجرای تفاهنامه منعقده این اداره کل و جهاد  دانشگاهی مشهد اولین  کارگاه پرورش جلبک کشوربا حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی و هیات همراه در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک مشهد افتتاح و به بهره برداری رسید.

در این افتتاحیه علیرضا داوودی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک کشور اظهار کرد: این کارگاه به عنوان اولین کارگاه پرورش جلبک در کشور در نوع خود بی نظیر است.

وی ادامه داد: کشور ما تا کنون به عنوان وارد کننده جلبک مطرح بوده است که با آغاز این نوع از آموزش ها در این کارگاه می توان امیدوار بود که کار پرورش و در نهایت تولید داخلی جابک ها در داخل کشور در مشهد کلید خورده و توسعه یابد.

داوودی خاطر نشان کرد: با توجه به کاربرد فراوان جلبک ها در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی، تغذیه دام و آبزیان و تولید رنگ های غذایی می توان امیدوار بود که با تربیت نیروهای متخصص در حوزه تولید و پرورش جلبک شاهد ایجاد اشتغالی قابل توجه در این زمینه باشیم.

گفتنی است این کارگاه در فضایی به مساحت 60 مترمربع به بهره برداری رسید.

نظرات:

loader