1396/09/12 تعداد بازدید: 784
print

رییس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت: بایستی خراسان رضوی به عنوان الگویی در برگزاری دوره های ایمنی معدن به سراسر کشور معرفی شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، نادعلی اسماعیلی در نشستی با افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، ضمن اظهار خرسندی از برگزاری مستمر دوره های ایمنی معدن از سوی این اداره کل در استان، اظهار کرد: با توجه به اهتمام برگزاری دوره های آموزشی ویژه معدنکاران در خراسان رضوی، بایستی این استان به عنوان الگویی برای سایر استان ها مطرح شود.

وی ضمن انتقاد از گرایش جامعه به مدرک گرایی از نیاز جامع در همه امور به تکنسین های ماهر گفت و افزود: حتی اگر اکنون هم به این مساله توجه لازم صورت بگیرد بازهم به نفع کشور خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه خاص به مساله ایمنی در معدن، از نبود فرهنگ ایمنی در جامعه انتقاد کرد و اضافه کرد: با توسعه فرهنگ ایمنی از طریق آموزش، به خصوص در معادن می توان شاهد کاهش اتفاقات ناگوار بود.

وی بسیاری از حوادث معادن را ناشی از بی احتیاطی و عدم آموزش عنوان کرد.

در ادامه این جلسه مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی با اشاره به برگزاری دوره های مختلف آموزشی ویژه معدنکاران بر استمرار این آموزش ها تاکید کرد.

رحیمی همچنین از برگزاری مرحله کشوری تعدادی از رشته های مسابقات ملی مهارت در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: حضور صنایع مختلف در این مسابقات به معنی امکان شناسایی نخبگان مهارتی و به کارگیری این پتانسیل می باشد.

 

 

  

نظرات:

loader