1397/12/18 تعداد بازدید: 1006
print

کارگزار اشتغال خراسان رضوی گفت: مهارت آموزی برای ایجاد اثر مطلوبتر نیازمند نیاز سنجی منطبق بر واقعیت های اشتغال کشور است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، محمدرضا تازیکی  در گردهمایی مدیران ستادی و روسای مراکز آموزشی استان به تشریح و تبیین ضرورت نیاز سنجی آموزشی و تحلیل دینامیک اشتغال استان پرداخت و با بیان اینکه اگر به دنبال رشد فراگیر اقتصادی همراه با اشتغال هستیم یکی از مهمترین حوزه های اثرگذار در این حوزه، مهارت است ادامه داد: این مهارت آموزی برای ایجاد اثر مطلوبتر نیازمند نیاز سنجی اصولی و منطبق بر واقعیت های اشتغال کشور است.

وی افزود: البته یکی از اشکالات موجود در حوزه مهارت آموزی را می توان موازی کاری دستگاه ها عنوان کرد که هر یک به زعم خود امر توانمندسازی را انجام می دهند اما این اتفاق بدی است که رخ داده است.

تازیکی در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش بی بدیل زنان در عرصه های اقتصادی و اجتماعی اشاره و اضافه کرد: در تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که در این استان در برخی از شهرستان ها سهم اشتغال زنان در حوزه کشاورزی بیشتر از مردان است که این خود جای برنامه ریزی برای ارائه آموزش هایی بر مبنای این آمار و نیازها دارد.

وی خاطر نشان کرد: بایستی آموزش ها هدفگذاری شود تا مهارت آموزی نیز در همین راستا اجرایی گردد  که این کار با شناسایی رسته های اولیوت دار استان که دارای پتانسیل های اشتغال بیشتری نیز هستند، امکانپذیر می باشد.

کارگزار اشتغال استان  در ادامه با اشاره به پتانسیل موجود در بخش خصوصی از آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای به عنوان اصلی ترین سرمایه نام برد که با تقویت و مدیریت صحیح می توانند تحولی در حوزه اشتغال ایجاد کنند.     

نظرات:

loader