1397/04/24 تعداد بازدید: 826
print

"مسابقات ملی مهارت" در میان تمام نامهربانی ها با مهارت آموزی، فرصت ارزشمندی است که از پس سالیان عبور کرده و اکنون خود را به ایستگاه هجدهم رسانده است. در این رقابت های سراسر شور و امید، جوانان توانمند کشور، فناوران امیدوار به آینده ایران، همچون سال های گذشته روزهایی را رقم خواهند زد تا در یادها باقی ماند و زمینه ساز رشد مهارت آموزی در کشورمان شود.

این مسابقات که در روزهای سخت تحریم های ناجوانمردانه کشورمان برگزار می شود، آیینه تمام نمای جامعه ای است که بیش از هر روز و سالی به مهارت نیاز دارد. جوانانش نیازمند مهارت های کار و زندگی هستند و مهارت های فناورانش نیز باید به روز شوند  و خودشان را در شرایط فناوری های توسعه یافته جهان قرار دهد. مهارت افزایی و اشتغال پذیری آحاد ایران الزامات جدی جامعه ایرانی آماده ورود به سال های 1400 است.

آموزش مهارت های فنی و حرفه ای سرمایه گذاری بلند مدت است. سرمایه گذاری که امروز و در شرایط ویژه ناکارآمدی بخشی از تحصیلات دانشگاهی و بروز آفات ناشی از مدرک گرایی دهه های اخیر اهمیت آن بیش از گذشته پیش چشم مدیران و برنامه ریزان عالی رتبه ایران قرار گرفته است.

با ابلاغ قانون جدید نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در تربیت نیروی کار ماهر مورد تأکید مجدد قرار گرفته است. نقشی که سال هاست این سازمان با  آموزش اثربخش و منتهی به اشتغال میلیون ها  نفر از شهروندان کشورمان در بخش های تولیدی و  واحدهای صنعتی ایفا می کند.

در سال حمایت از کالای ایرانی، فعالیت ها و برنامه های این سازمان بر رفع فقر مهارتی، کاستن از شکاف مهارتی در مناطق مختلف کشور، افزایش بهره وری آموزشی و کمک به رونق تولیدات ملی متمرکز شده است.

امیدوارم هجدهمین مسابقات ملی مهارت با تلاش تمامی مسؤولان و دست اندرکاران اجرایی، دقت و عدالت داوران، تلاش مربیان و کارشناسان و به ویژه سعی و همت جوانان عزیز شرکت کننده در سطحی مطلوب در فضای رقابتی سالم و سازنده ای برگزار شود.

از درگاه خداوند منان برای شما جوانان عزیز و آینده ساز جامعه، حضور مقتدرانه و افتخار آمیز در عرصه های ملی و جهانی را آرزومندم.

 

نظرات:

loader