1395/04/09 تعداد بازدید: 1442
print

25 مهر ماه 1395 همایش رونمایی از بسته آموزشی ICT روستایی برگزار شد در این مراسم و در تاریخ بزرگداشت روزجهانی گردشگری که با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، مسعود سلطانی فر - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مدیران و مسئولان کشوری در سالن همایش های صدا سیما اظهار داشت: در سال های اخیر شاهد رونق گردشگری در ایران هستیم. رونق گردشگری بعد از برجام بهتر به چشم می آید و برجام می تواند گردشگری را در ابعاد مختلف توسعه دهد.

واعظی ادامه داد: اینکه سرمایه گذار خصوصی در ایران بتواند هتل بسازد و تصویر واقعی ایران به دنیا معرفی شود، مشوق‌هایی است که مردم علاقه مند را به دیدن ایران دعوت می کند.

 

 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افزایش همکاری‌های وزارت ارتباطات با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اشاره کرد و گفت: این همکاری‌ها در محورهای مختلف ادامه دارد و امروز یک نمونه از آن را که رونمایی از بسته آموزشی و طرح ICT برای روستاها بود را دیدید که این طرح از سال گذشته شروع شده و ما آن را به فال نیک می گیریم.

واعظی ادامه داد: در سال‌های گذشته وقتی گردشگران و یا برخی از مهمانان خارجی ما شهری می‌رفتند، با این معضل روبه رو بودیم که مهمانان در کدام هتل اسکان یابند که امکانات بهتری به لحاظ ارتباطات و فضای اینترنتی داشته باشد ولی اکنون شاهد هستیم که در طول 3 سال اخیر هتل‌های خوبی افتتاح شده است.

 

وی با اشاره به تاثیر این مراسم افزود: بیش از 600 شهر مجهز به تلفن نسل 3 و بیش از 300 شهر مجهز به تلفن نسل 4 شده است. یعنی هر گردشگری در هر منطقه از کشور می‌تواند با ارتباط پرسرعت اینترنتی خود را به جهان متصل کند. وزیر ارتباطات افزود: اکنون 22 هزار روستا نیز دارای خط ارتباطی اینترنتی هستند و من معتقدم که اگر کشورهای دیگر تنها برخی از روستاهای ما را می داشتند، حتماً از این فرصت استفاده کرده و برای این روستاها گردشگر خارجی جذب می‌کردند.

 

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: این بسته آموزشی به لحاظ داشتن محتوای جامع و کاربردی بسیار مورد استقبال قرار گرفته این جامعیت این مطالب را مدیون جناب آقای جعفر جعفری هستیم که با تلاش های بسیار نقش به سزایی در تهیه و تدوین این بسته آموزشی داشته اند.

 

همچنین در ادامه این مراسم با حضور مسعود سلطانی فر - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و محمود واعظی - وزیر ارتباطات، تمبر یاد بود روز جهانی گردشگری همزمان با روز جهانی گردشگری رونمایی شد.

 

 

 

نظرات:

loader