1396/12/09 تعداد بازدید: 1397
print
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی خبر داد: اجرای طرح آموزش زنان سرپرست خانوار حاشیه شهرها برای اشتغال پایدار

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی از اجرای طرح آموزش مهارت های فنی و حرفه ای زنان سرپرست خانوار با رویکرد اشتغال پایدار و تضمین اشتغال آنان پس از پایان آموزش ها خبر داد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، فرشته سلجوقی در این رابطه با بیان اینکه تنها استانی هستیم که ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی، ستاد اشتغال زنان در آن فعال است، گفت: موضوع اشتغال بانوان با توجه به جمعیت گسترده زنان تحصیل کرده اهمیت دارد اما بیش از آن در راستای کاهش آسیب ها اشتغال زنان سرپرست خانوار را باید به صورت ویژه دید.
 
وی افزود: در طرح تقسیم کار ملی از سوی شورای اجتماعی کشور طرح آموزش مهارت های فنی و حرفه ای ویژه زنان سرپرست خانوار در 5 استان کشور که دارای حاشیه نشینی گسترده است از جمله خراسان رضوی اجرایی شده است.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی عنوان کرد : در قالب این طرح در اجرای پایلوت این طرح در استان چهار شهر بزرگ مشهد و تربت حیدریه ، نیشابور و سبزوار محور عمل قرار گرفت و یک هزار و 400 زن سرپرست خانوار در حاشیه این شهرها مشخص و تحت آموزش مهارت های فنی و حرفه ای قرار گرفته اند.
سلجوقی گفت: این زنان از سوی اداره کل بهزیستی و کمیته امداد امام (ره)و اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان معرفی شده اند و در راستای اشتغال پایدار آنها سازمان های مربوطه اشتغال این افراد بعد از پایان دوره مهارت آموزی را نیز ضمانت کرده اند.
وی اظهار کرد: در واقع در اجرای این طرح زنان خودسرپرست بعد از اتمام فرآیند آموزش می توانند با حمایت سازمان متولی از تسهیلات و امکاناتی در اختیارشان گذاشته می شود برای اشتغال پایدار بهره گرفته و بتوانند معیشت خود و خانواده را تامین کنند.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه به طور قطع تعداد زنان خود سرپرست و سرپرست خانوار بیش از جمعیتی است که امروز تحت پوشش بهزیستی و کمیته امام (ره) هستند، اظهار کرد: بخش عمده این زنان به سختی گذران زندگی می کنند ضمن آنکه عده ای هم خارج از چرخه هستند که بضاعت مالی ندارند و امکان ورود حمایتی را به دلیل محدودیت های موجود ندارند و تحت پوشش موسسات خیریه ای یا افراد خیرو یا حتی خانواده هستند.
 
سلجوقی ابراز امیدواری کرد: فرصت هایی برای اشتغال و تامین معیشت آنان فراهم شود و نخستین اقدام در این حوزه مهارت آموزی است و بر اساس تفاهمنامه ای که دفتر زنان و خانواده استانداری با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان امضا کرده در صورت نیاز که هر مرجعی برای ارائه آموزش های شغلی و مهارتی به زنان سرپرست خانواراقدام کند، آموزش فنی و حرفه ای امکان بردن امکانات به محل و ارائه آموزش ها را با همکاری و به کارگیری بخش خصوصی دارد.
وی اظهار کرد: در این میان مشاوره شغلی از جمله ضرورت هاست تا افراد به درستی به تناسب ظرفیت خود و نیاز جامعه از مهارت های مورد نیاز بهره مند شوند که در طرح مهارت آموزی زنان سرپرست خانوار این امر دیده شده است.
 

 

نظرات:

loader