1396/12/10 تعداد بازدید: 830
print
سرپرست روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور: روابط عمومی نقطه اساسی تغییر نگرش جامعه به امر مهارت آموزی است

سرپرست حوزه روابط عمومی در همایش روابط عمومی های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر نقش روابط عمومی بر تغییر نگرش خانواده ها در امر مهارت آموزی و کمرنگ شدن فرهنگ پشت میز نشینی تأکید کرد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، عزت اله پوریان با اشاره به رویکرد جدید سازمان در ارائه آموزش های مهارتی، فضای مبتنی بر خلاقیت روابط عمومی ها را در پیشبرد این رویکرد بسیار مهم برشمرد.

وی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را به عنوان مجموعه ای تأثیرگذار و بسیار مهم در امر مرتفع کردن معضل اشتغال جوانان خواند و افزود: ضروری است مهارت آموزی به گفتمان اصلی برای کمرنگ شدن فرهنگ پشت میزنشینی و همچنین یکی از کلیدهای اصلی بازشدن کلید مشکل اشتغال تبدیل شود.

سرپرست حوزه روابط عمومی با اشاره به سابقه ی60 ساله سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، اظهار داشت: روابط عمومی ها قادرند با گفتمان همه روزه مهارت آموزی با مسؤلین استانی و محلی، جامعه دانشگاهی، اصناف، آموزش و پرورش ضمن توسعه فرهنگ مهارت آموزی، مشکلات پیش روی این امر را منتقل نمایند.

وی با بیان این که روابط عمومی ها باید در تعامل با رسانه ها شفاف عمل کنند، گفت: وظیفه اخلاقی و قانونی روابط عمومی ها شفاف و متعهدانه عمل کردن هم برای سازمان و هم جامعه و همچنین پاسخگویی به ابهامات خبرنگاران و اصحاب رسانه می باشد.

پوریان با تأکید بر تغییر عملکرد روابط عمومی از فرد محوری به سمت فرآیند محوری، تصریح کرد: مسأله اشتغال، مسأله مهم تمام خانواده ها است و بهترین راه برای تغییر نگرش جامعه نسبت به فرهنگ مهارت آموزی انتشار دستاوردهای مهارت آموزی از جمله اشتغال مهارت آموختگان به جامعه است

وی با تأکید بر نقش روابط عمومی ها در گسترش فرهنگی مهارت آموزی، گفت: گسترش موضوع مهارت آموزی در کشور از برنامه های اصلی ریاست محترم سازمان است و تحقق این امر از مسیر روابط عمومی می گذرد و  روابط عمومی باید از این فرصت نهایت بهره برداری را برای ایفای نقش داشته باشد.

سرپرست حوزه روابط عمومی افزود: ما به عنوان متولیان روابط عمومی باید به این نکته ایمان داشته باشیم که سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نقش بسیار مهمی در حل مشکل اشتغال جوانان بر عهده دارد.

پوریان در خاتمه گفت: حل معضل بیکاری در کشور مسأله نظام و همه جریانات سیاسی است و روابط عمومی های سازمان باید از ظرفیت همه جریان ها بهره مند شوند.

تلاش برای تغییر نگرش نخبگان به حوزه مهارت آموزی، گسترش ارتباط با رسانه ها، پوشش اخبار موفقیت های سازمان به صورت گسترده، تغییر قالب و شیوه گزارش دهی از دیگر نکاتی بود که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

 

 

نظرات:

loader