1397/08/21 تعداد بازدید: 871
print

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی و طب سنتی از بیست و یکم تا بیست و چهارم آبان سال ماه جاری در محل مصلی امام خمینی (ره) حضور می یابد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، حبیب عرفان منش، مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش این سازمان با اشاره فعالیت های سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در خصوص فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: انعقاد تفاهم نامه همکاری با ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تدون 134 عنوان استاندارد آموزش شغل و شایستگی و بارگزاری در سایت سازمان از جمله فعالیت های سازمان در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی است.

وی همچنین از همکاری سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور در تدوین سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی با ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی زیر مجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

عرفان منش گفت: تدوین نقشه راه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص گیاهان دارویی و طب سنتی،  شرکت در 3 مرحله نمایشگاه و جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی در سال های 1391 و 1393 و 1395 و تنظیم پروپوزال طرح «اجرای آزمایشی استانداردهای آموزش شغل و شایستگی گیاهان دارویی در مناطق روستایی» از  دیگر فعالیت های سازمان در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی است.

مدیرکل دفتر راهبری اجرای آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه از  اجرای آزمایشی طرح استانداردهای آموزش شغل و شایستگی گیاهان دارویی در مناطق روستایی به صورت پایلوت در 5 استان؛ اصفهان، لرستان، خوزستان، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری خبر داد.

عرفان منش در خصوص عملکرد آموزشگاه های فنی وحرفه ای دولتی در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی گفت: 28 استان با 121 کارگاه آموزشی در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی در کشور فعال است و 184 دوره آموزشی در این خصوص در مراکز آموزشی ثابت سراسر کشور در حال اجرا است.

 

وی در خصوص عملکرد این سازمان در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی با مشارکت آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد تصریح کرد: 45 آموزشگاه فنی وحرفه ای آزاد در 18استان در زمینه گیاهان دارویی و طب سنتی فعالیت می کند که 63 دوره آموزشی در این خصوص در آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد سراسر کشور در حال اجرا است. 

 

 

عرفان منش گفت: علاقمندان بازدید از غرفه های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در چهارمین نمایشگاه و جشنواره ملی گیاهان دارویی و طب سنتی می توانند با حضور در نمایشگاه مذکور واقع در مصلی امام خمینی (ره)، بخش سازمان ها و ادارات دولتی و ردیف J از غرفه های سازمان (غرفه های 136، 137 و138) بازدید کنند.

 

 

نظرات:

loader