1396/07/17 تعداد بازدید: 3140
print
رئیس اداره بهزیستی مشهد:  کاریابی و اشتغال موضوع اساسی در حوزه بهزیستی است

رئیس اداره بهزیستی مشهد اشتغال را مشکل اساسی کشور دانست و گفت: کاریابی و اشتغال موضوع اساسی در حوزه بهزیستی بوده و یکی از دغدغه های بزرگ مددجویان ما ایجاد اشتغال است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین اللملل اداره کل آموزش فنی وحرفه ای خراسان رضوی،  هادی قیصری در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای غرب مشهد(ویژه توانیابان)، اشتغال را مشکل اساسی کشور دانست و گفت:  کاریابی و اشتغال موضوع اساسی در حوزه بهزیستی بوده و یکی از دغدغه‌های بزرگ مددجویان ما ایجاد اشتغال است.

وی افزود: بهزیستی تلاش‌های زیادی برای ایجاد توانمندسازی در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی و مالی انجام می‌دهد، البته دغدغه اصلی هم توانمندسازی مالی است و ما باید تلاش خود را در راستای ایجاد استقلال در مددجویان انجام دهیم.

رئیس اداره بهزیستی مشهد بیان کرد: مستمری گرفتن از بهزیستی مناسب نیست، چراکه از اشتغال و توانمندسازی جلوگیری می‌کند.

قیصری با انتقاد از اینکه فضاهای مناسبی در شهر برای معلولین فراهم نشده است، متذکر شد: برای آنکه مددجویان بتوانند از این خدمات ویژه که در این مراکز فراهم شده، استفاده کنند، بی‌تردید، باید فضاهای فیزیکی شهر مناسب‌سازی شود تا رفت و آمد این گروه از اقشار جامعه به آسانی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال سبب پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بوده و در بحث اعتیاد یکی از موضوعات اصلی که در کمپ‌های واگذار شده به بهزیستی دنبال می‌شود، کارآفرینی و آموزش‌های فنی است، متذکر شد: اگر اشتغال برای معتادین ایجاد شود، بی‌تردید، آنها به سمت اعتیاد که منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است، نمی‌روند.

رئیس سازمان بهزیستی مشهد پیگیری در حوزه اشتغال توسط بهزیستی را به 3 دسته تقسیم کرد و افزود: این خدمات شامل آموزش فنی و حرفه‌ای است که بخشی از هزینه‌های فنی و حرفه ای را پرداخت می‌کنیم ، جبران کارایی است که مبلغی را به اشتغال آنها پرداخت کرده و بیمه کارآفرینی است.

 

نظرات:

loader