1397/04/20 تعداد بازدید: 863
print

دکتر سلیمان پاک سرشت گفت: 40 تا 50 درصد افرادی که با هدف اشتغال در دوره های مهارتی سازمان آموزش های فنی و حرفه ای کشور شرکت می کنند، جذب بازار کار می شوند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دکتر سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس این سازمان در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه امروز هفدهم تیر ماه سال جاری برگزار شد به تبیین برنامه های هفته ملی مهارت پرداخت.

وی در خصوص برنامه های این سازمان در هفته ملی مهارت؛ هفته منتهی به ششم مرداد ماه؛ روز ملی ترویج آموزش های فنی و حرفه ای و کارآفرینی که از 31 تیرماه آغاز می‌شود و گفت: این هفته نیز مجالی برای طرح موضوعات مربوط به مهارت‌آموزی و شناسایی کاستی‌های مهارتی در کشور خواهد بود. در این هفته از مهارت‌آموختگان کارآفرین سازمان و برگزارکنندگان مسابقه مهارتی تقدیر خواهیم کرد.

دکتر پاک‌سرشت همچنین از برگزاری نخستین جلسه شورای عالی آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی که سال گذشته با مصوبه مجلس شورای اسلامی تشکیل شد در هفته ملی مهارت خبر داد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت:‌ در این هفته همچنین برنامه سپردن  فعالیت‌های آموزشی به شرکای اجتماعی یعنی کانون عالی کارفرمایی و اتاق بازرگانی را کلید خواهیم زد و همچنین با شرکای دولتی و اجتماعی هماهنگی‌هایی در جلسات مهارت‌آموزی گروه‌های آسیب‌پذیر و توانمندسازی این اقشار آغاز خواهیم کرد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مسابقات کازان روسیه در شهریور ماه 98 مهارت‌آموختگان ایران با آمادگی بیشتری وارد رقابت‌ها شوند.

وی در پاسخ به این سوال از خبرنگاران که چه میزان از مهارت‌آموختگان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور وارد بازار کار می‌شوند، گفت: در این زمینه عدد روشنی نداریم اما در حال طراحی مکانیزم‌هایی با شرکای اجتماعی و بنگاه‌ها هستیم که مهارت‌ها اشتغال‌پذیر و جذب بازار کار شوند. آمارهای ما نشان می‌دهد بین 40 تا 50 درصد افرادی که به قصد اشتغال وارد دوره‌های مهارتی می‌شوند، وارد بازار کار خواهند شد.

دکتر پاک‌سرشت در پاسخ به سؤال دیگری درباره دستورالعمل آموزش‌های جواردانشگاهی گفت: فعالیت‌هایی از قبل در این زمینه وجود داشته و 96 مرکز جواردانشگاهی داریم که قرار است دانشجویان را با دنیای کسب و کار و مهارت‌های عملی ورود به بازار کار آشنا کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سال قبل تفاهم نامه ای با وزارت علوم داشتیم که واحدهای مهارتی را دانشجویان در مراکز مربوط به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بگذرانند و نمره آنها در این آموزش‌های مهارتی در کارنامه تحصیلی‌شان قابل درج و ارزیابی باشد.

وی گفت: این طرح به صورت پایلوت در شهرهای بزرگ و دانشگاه‌های تراز اول اجرا شد که اجرای آموزشی آن تا پایان تابستان به اتمام می‌رسد و وارد مرحله بعد خواهیم شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از آماده‌سازی پلت‌فرمی برای اتصال بنگاه‌ها،‌کاریابی‌ها و مؤسسات آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد تا افرادی بیکار و یا جویای کار بتوانند آموزش‌های متناسب با بازار کار ببینند و فرصت شغلی برای آنها فراهم شود.

 

نظرات:

loader