1397/04/24 تعداد بازدید: 936
print
در آیین افتتاحیه هجدهمین مسابقات ملی مهارت؛ برگزاری شایسته مسابقات ملی مهارت نیازمند ائتلاف ملی است مهارت آموختگان پایبندترین افراد به منافع ملی هستند

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آیین افتتاحیه هجدهمین مسابقات ملی مهارت گفت: برگزاری شایسته مسابقات ملی مهارت به عنوان یک رویداد مهم نیازمند پشتیبانی ملی است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دکتر سلیمان پاک سرشت، در آیین افتتاحیه مسابقات یاد شده که صبح امروز در سالن شهیدان نژاد فلاح کرج  برگزار شد، خطاب به رقابت کنندگان گفت: شما به عنوان سفیران فرهنگ مهارت آموزی در کشور مأموریت بزرگی برعهده دارید و جامعه باید به جایگاه مهارت، مهارت آموزی و مهارت آموختگان آگاه شود.

وی با بیان این که مهارت آموختگان پایبندترین افراد در حفظ منافع ملی هستند، گفت: راهکار قطعی پیشرفت کشور تکیه بر توان داخلی و توان نخبگان مهارتی است که در کشور رشد کرده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه دانش، توانایی استفاده از مهارت‌ها است، افزود: دانایی که به توانایی تولید محصول منجر نشود، ثمربخش نیست

وی با اشاره به اینکه  مهارت آموزی در کشور ما شناسایی مطلوب و خوبی نشده‌ است، گفت: انگیزه و انرژی با مهارت آموزی و توانایی برای کاربردی سازی آن در جامعه بسیار مهم است و دانش تئوریک باید به علم کاربردی در کشور تبدیل شود.

دکتر پاک سرشت با بیان اینکه تنها استفاده از ظرفیت‌های منابع طبیعی برای کشور کارساز نیست و اگر جامعه منابع زیادی داشته باشد و نتواند به ارز و ثروت تبدیل کند خود یک جریان خطرناک است، ادامه داد: مهارت آموزی راه حلی برای تبدیل منابع طبیعی به ثروت و چرخش مناسب در اقتصاد کشور است و جوانان ماهر و نخبگان مهارتی این مهم را می‌توانند،  انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه مسابقات ملی مهارت یک رویداد بزرگ ملی است و برگزاری شایسته آن نیازمند نگاه و پشتیبانی ملی است افزودحمایت‌های دستگا‌ه‌هایی آموزشی مانند وزارت آموزش و پرورش، علوم و دستگاه های متقاضی مهارت آموزی از جمله وزارت نفت، صنعت، معدن و تجارت در  این مسابقات خالی است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ادامه گفت: الگوی امروز  مهارت آموزی در کشور پاسخگوی نیاز جامعه مهارت آموزی نیست و برای تحقق این امر نیازمند ائتلاف ملی در عرصه مهارت آموزی هستیم .

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه  گفت: جامعه و مردم باید با مهارت آموزی جوانان آشنا شوند و این مسابقات برای آشنایی  دانش آموزان و دانشجویان با رشته های مهارتی  فرصت مناسبی است.

وی بازدید از فرایند برگزاری هجدهمین مسابقات را فرصت خوبی برای توسعه فرهنگ مهارت آموزی و آشنایی جامعه به ویژه جوانان با مهارت و مهارت آموزی عنوان و از عموم مردم برای بازدید از این مسابقات دعوت کرد.

دکتر پاک سرشت در خاتمه گفتامیدوارم که با روابط دوستانه و صمیمانه در اجتماع مهارت آموختگان این دوره از مسابقات ملی مهارت ، شاهد مسابقاتی با کیفیت بالا، عادلانه و پرشور و نشاط باشیم.

 

نظرات:

loader