1397/11/06 تعداد بازدید: 788
print
برپایی نشست هم افزایی و همفکری در جهت کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی شهر مشهد با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی

در نشستی با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی و رئیس شورای شهر مشهد، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا و جمعی از کارشناسان حوزه اجتماعی راهکارهای اجرای موثر طرح بازگشت به اجتماع افراد کارتون خواب و معتادین متجاهر بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی،افشین رحیمی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان، در نشست طرح کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی به منظور اجرای موثر طرح بازگشت به اجتماع افراد کارتن‌خواب و معتادین متجاهر با حضور رئیس شورای شهر و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و جمعی دیگر از فعالان این حوزه  اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست، بدست آوردن مدلی موفق و آموزش موثر افراد است تا پس از گذراندن دوره وارد عرصه اشتغال شوند.

وی با بیان اینکه در کنار مهارت‌آموزی باید آمادگی ذهنی هم در افراد ایجاد کنیم، گفت: صنعت و کارآفرینان باید حامی این افراد باشند؛ در کنار اعتبار محدودی که از سوی وزارت کشور اخذ کرده‌ایم، باید به بهترین شکل از این اعتبار استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فرآیند همکاری های بین بخشی باید مستمر و پیوسته باشد و از رویکردهای مقطعی پرهیز کنیم، گفت: علاوه بر توجه به حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی کارتن‌خوابها و معتادین، باید حمایت هایی را پس از ورود مجدد این افراد به جامعه داشته باشیم تا مجدد به مسیر قبل برنگردند.

رحیمی ادامه داد: در گذشته روش های مختلفی به منظور کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی درخصوص افراد معتاد، کارتن‌خوابها و ... به کار گرفته شده که میتوان از این تجربیات استفاده کرد و با تلفیق این روش ها با شیوه های جدید به دستاورد بهتر و کارآمدتری دست یابیم.

نظرات:

loader