1397/06/24 تعداد بازدید: 1167
print


به نام خدا

 

ما خانواده آموزش فنی و حرفه ای

(2)

همکاران ارجمند و شایسته

با سلام و احترام،

همواره بر این عقیده بوده و هستم که مسایل حوزه­ ی مهارت آموزی کشورمان جز از رهگذر تشریک مساعی همه کنشگران این عرصه قابل حل نیست. با هم اندیشیدن به موضوعات و مسایل مهارت آموزی کشور، گذشته از آنکه سبب اتخاذ تصمیم­ها و اقدامات خردمندانه در این مسیر می­شود، به شکل­ گیری اراده جمعی و همیاری برای غلبه بر موانع پیش رو منتهی شده و موجب احساس مسئولیت جمعی در تحقق اهداف و پاسداشت دستاوردهایمان می­شود. اولین گزارش برنامه­ی مشورت عمومی تحت عنوان  « ما خانواده آموزش فنی و حرفه ای 1 » ، ماحصل هم اندیشی در موضوع مأموریت­هایی بود که به سازمان محول شده بود و راهگشای دشواری­های زیادی بود. بدین وسیله بار دیگر از همه همکارانی که در این هم اندیشی شریک شدند قدردانی می­کنم.

دومین برنامه مشورت عمومی بر موضوع محوری « ارتقای بهره وری در سازمان با تمرکز بر مدیریت منابع و مصارف » تمرکز دارد. مدیریت بهینه­ی منابع و مصارف همواره موضوع حائز اهمیتی است، اما در شرایط کنونی این امر اهمیتی مضاعف پیدا کرده است؛ چرا که باید آن را بخشی از استراتژی سازمان برای انطباق با شرایط محیطی و الزامی متاثر از ضرورت واکنش به شرایط کشور در ماههای اخیر قلمداد کرد که هدف نهایی آن ممانعت از ایجاد خلل در امر خطیر مهارت آموزی و ارتقای مهارت و توانمندی نیروی کار کشور است. به یقین با توکل بر خدای متعال و اتخاذ تدابیر سازمانی مناسب، شکیبائی و تلاش جمعی و خردمندانه اعضای خانواده آموزش فنی و حرفه ای کشور، می توانیم گام مهمی در تعالی سازمان و عبور از این شرایط برداریم.

بر اساس آنچه اشاره شد چهار محور برای هم اندیشی و مشورت عمومی تعیین شده است. خواهشمندم با توجه به علاقه، تجربه، دانش و اطلاعاتی که دارید نظرات ارزشمند خود را در ارتباط با هر یک از آنها به آدرس ایمیل تعیین شده ارسال بفرمایید. لطفا ایمیل­های خود را حداکثر تا 5 مهرماه ارسال فرموده و برای سهولت تحلیل و جمع­بندی آراء و نظرات ارسالی، اولاً در عنوان ایمیل نام و نام خانوادگی، استان و حوزه خدمت و شماره محور انتخابی را درج بفرمایید (به عنوان مثال: علی محمد زاده، استان کرمان، مرکز شماره 3،  محور شماره 2) و ثانیا پیشنهاد خود را به صورت دقیق و عملیاتی و با پرهیز از عبارات کلی بیان بفرمایید. جمع­بندی پیشنهادات شما همکاران ارجمند، در قالب گزارش «ما خانواده آموزش فنی و حرفه ای 2» منتشر خواهد شد.

 

WETHETVTOFAMILY@gmail.com

 

محور شماره 1- پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی و واقع بینانه شما برای صرفه جویی و مدیریت هزینه­ها در سازمان چیست؟

محور شماره 2- برای ارائه خدمات مطلوب تر به مراجعین در سازمان و ادارات کل، چه تغییراتی را می­توان در روال­های اداری و فرآیندهای طراحی شده برای ارائه این خدمات اعمال کرد؟

محور شماره 3- پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی و واقع بینانه شما برای افزایش درآمدهای سازمان چیست؟

محور شماره 4- برای ایفای نقش موثرتر بخش خصوصی در ارائه آموزش های فنی و حرفه­ای و هم افزایی بین آموزش­های بخش خصوصی و دولتی، چه پیشنهاداتی دارید؟

 

سلیمان پاک سرشت

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

 

 

نظرات:

loader