1397/11/07 تعداد بازدید: 1295
print


 دوره  لوله کش سیستم کف گرمایی

 

نام دوره آموزش

 لوله کش سیستم کف گرمایی

 

کد ملی آموزش شغل

712620090120001

 

طول دوره آموزش

 با توجه به میزان ساعات برگزاری دوره در هفته ،  طول دوره حدود دوماه و نیم می باشد ( 45 ساعت آموزش نظری ، 135 ساعت آموزش عملی ، 20 ساعت کارورزی و در مجموع 200 ساعت).

 

شرایط لازم  جهت شرکت در دوره

1-  دارا بودن تحصیلات پایان دوره راهنمایی

2- دارا بودن سلامت کامل جسمی مطابق با شغل

3- داشتن حداقل سن 15سال تمام ( به استناد تبصره 2 ماده 18 آئین نامه نحوه ی تشکیل و اداره آموزشگاههای فنی و حرفه ای آزاد پذیرش کارآموزان گروه سنی 15- 12 سال ، منوط به ارائه اجازه ی کتبی ولی و یا قیم قانونی کارآموز است).

مهمترین ملزومات این  حرفه

دستگاه پرس لوله تلفیقی ، انواع کالیبراتور ، فنر مخصوص خم کاری  ، دستگاه خم کن لوله های تلفیقی ، دریل باقابلیت ضربه ای ، لوله بر مخصوص ،  لوله گیر، آچار فرانسه و .....

 

مسیر ارتقاء و تکمیل مهارت

 

کارآموختگان پس از طی دوره آموزشی در صورت تمایل جهت ارتقاء مهارت میتوانند در دوره های مربوط به حرارت مرکزی و موتورخانه شرکت نمایند یا به صورت استاد شاگردی از اطلاعات تجربی استادکاران در زمینه گرمایش از کف بهره مند شوند.

 

وضعیت کنونی ،آینده شغلی و مزایای اشتغال این حرفه

 

مهارت اموختگان پس از اخذ گواهینامه و کسب تجربیات لازم  به صورت خود اشتغالی  و با داشتن سرمایه محدود میتوانند  مشغول به کار شوند . در واقع پایین بودن نسبی سرمایه لازم جهت اشتغال یکی از مزایایی است که خود اشتغالی مهارت اموختگان را تسهیل  مینماید.

اهمیت حرفه لوله کش سیستم کف گرمایی:

با افزایش جمعیت و کاهش منابع انرژی ، اهمیت مصرف بهینه انرژی افزایش یافته است . امروزه یکی از روشهای صرفه جویی در مصرف  انرژی که رفاه و اسایش ساکنان ساختمان را نیز به همراه دارد، استفاده از سیستم کف گرمایی است. سیستم گرمایش از کف یا گرمایش تابشی‌ به صورت گسترده در کشورهای اروپایی و آسیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع سیستم در زیر کف ساختمان که معمولاً در زمان ساخت و یا نوسازی انجام می‌شود، کار گذاشته می‌شود. سیستم گرمایش از کف به وسیله گرم کردن کف ساختمان ، عمل گرمایش را انجام می‌دهد.

 شرح شغل

لوله کش سیستم کف گرمایی شغلی است از حوزه تاسیسات مکانیکی ساختمان ، این شغل وظایفی مانند لوله کشی با لوله های تلفیقی و لوله های فولادی , خواندن و اجرای نقشه ها سیستم کف گرمایی و... را در بر دارد.این شغل با مشاغلی همچون لوله کشی سیستم حرارت مرکزی در ارتباط است .

 مزایای گواهینامه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور

گواهینامه مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دارای کد استاندارد بین المللی مشاغل (2008-ISCO) می باشد که دارندگان آن با احراز صلاحیت شغلی می توانند از مزایای قانونی مختلفی بهره مند گردند. از جمله این مزایا : ضوابط جایگزینی و احتساب دوره های آموزش فنی و حرفه ای به جای تجربه شغلی (سوابق کار)، در طرح های طبقه بندی مشاغل کارگاه های مشمول قانون کار .

 


نظرات:

loader