1395/07/29 تعداد بازدید: 1723
print
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی: مسابقات ملی مهارت فرصتی است برای ارزیابی و شناسایی نقاط قوت و ضعف استان تا به این وسیله سطح علمی و عملی خود  را در کشور و منطقه بدانیم

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی گفت: 22نفر در مرحله نهایی هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت پرچمدار خراسان رضوی خواهند بود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، افشین رحیمی با اشاره به برگزاری مرحله نهایی هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت طی  روزهای دوم تا پنجم آبان ماه سال جاری اظهار کرد: خراسان رضوی امسال با قدرت و همت هرچه تمامتر و برای کسب رتبه های اول تا سوم این رقابت ها به میدان  مسابقات وارد می شود.

وی ادامه داد: 22 جوان توانمند و ماهر در این مرحله از مسابقات به عنوان نماینده استان برای کسب بهترین ها تلاش خواهند کرد..

این مقام مسوول یادآور شد: در مرحله نهایی این دوره از مسابقات، خراسان رضوی در 17 رشته از مجموع 29 رشته مسابقات با سایر استان ها به رقابت خواهد پرداخت.

وی از آکواترونیک، تاسیسات الکتریکی، آشپزی، فناوری اتومبیل، نقاشی خودرو، رباتیک، لوله کشی گرمایشی و سرمایشی، فرز CNC،  صافکاری خودرو، مکاترونیک، جوشکاری، کابینت سازی چوبی، آجرچینی، کاشیکاری دیوار و کف، فناوری مد، فناوری طراحی گرافیک و ساخت و تولید به عنوان رشته های دارای شرکت کننده استان نام برد و افزود: نمایندگان استان در رشته های آکواترونیک، مکاترونیک، ساخت و تولید و رباتیک      به صورت تیمی و در سایر رشته ها به صورت فردی با دیگر شرکت کنندگان کشور به رقابت می پردازند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی یادآور شد: مرحله شهرستانی و استانی طی اردیبهشت ماه و مردادماه سال جاری برگزار شده است و نفرات برتر به عنوان تیم مهارتی استان انتخاب و در ادامه از آموزش های لازم برای حضور شایسته در مرحله کشوری برخوردار شده اند و امید است قوی‌تر از مراحل قبلی در این مرحله حضور  یابند

وی بیان کرد: مسابقات مهارتی مرحله شهرستانی در دو بخش تئوری و عملی انجام شد اما مراحل استانی، کشوری و بین‌المللی تنها به صورت عملی برگزار می‌شود.
رحیمی گفت: خراسان رضوی در دوره گذشته رتبه ششم تیمی و رتبه نهم از نظر مدال را کسب کرد، در حالی که در سال 1393 مؤفق به کسب رتبه یلزدهم تیمی و هفدهم از نظر مدال شده بود و در این رابطه 5 رتبه ارتقاء در بخش تیمی و 8 رتبه ارتقاء در بخش تعداد مدال داشتیم، اما در هر دو بخش به این حد اکتفا نمی‌کنیم و هدفمان کسب یکی از عناوین اول تا سوم در کسب رتبه و تعداد مدال می باشد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی در رابطه با مسابقات جهانی مهارت، گفت: مسابقات جهانی مهارت هر دو سال یک بار برگزار می‌شود و در دوره گذشته که در سال 2015 به میزبانی برزیل برگزار شد یک داور و یک شرکت کننده در رشته مهارتی از خراسان رضوی حضور داشت و به طور میانگین در هر دوره یک تا سه نماینده از استان در مسابقات جهانی مهارت حاضر می‌شوند.

رحیمی اضافه کرد:  همچنین نفرات برتر از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برخوردار می‌شوند و در جذب مربیان حق‌التدریس، امریه سربازی و ورود به بازار کار در اولویت هستند.
وی از ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان ،معرفی آموزش‌های مهارتی واهمیت نقش آن در توسعة اقتصاد به عموم مردم وجلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع وصنوف برای مشارکت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت، ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی به عنوان بخشی از اهداف برگزاری مسابقات مهارت نام برد و افزود: ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، شناسایی ومعرفی افراد ماهر ونخبه به صنایع وبنگاه‌های اقتصادی، فراهم نمودن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان وایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت از دیگر برنامه های این مسابقات است.

گفتنی است سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور هفدهمین مسابقات ملی مهارت، انتخابی چهل و چهارمین مسابقات جهانی  مهارت - ابوظبی2017 را  2 تا 5  آبان ماه سال جاری در 29 رشته مهارتی با شرکت 492 نفر از جوانان دارای مهارت سراسر کشور برگزار می کند و در نهایت برگزیدگان  شانزدهمین و هفدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده سازی در رشته های منتخب به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت که در سال 2017 در کشور امارات متحده عربی برگزار می شود، اعزام خواهند شد.



 

 


 

 

نظرات:

loader