1397/05/08 تعداد بازدید: 925
print
فرماندار سرخس: غفلت از مهارت آموزی، مایه ایجاد خسارت جبران ناپذیری است

به مناسبت هفته ملی مهارت رئیس و کارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه ای و مدیران و مربیان آموزشگاه های آزاد سرخس با فرماندار شهرستان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، همزمان با گرامیداشت هفته ملی مهارت ، مهدی عربی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان سرخس به همراه کارکنان و مربیان این مرکز و موسسان و مربیان آموزشگاه های آزاد با حضور در فرمانداری شهرستان با حسین سنجرانی فرماندار شهرستان دیدار و گفتگو کردند .

در این دیدار سنجرانی ضمن تبریک و تقدیر از فعالیت های صورت گرفته ،  غفلت از مهارت آموزی را مایه ایجاد خسارت جبران ناپذیری دانسته و مدرک گرایی خانواده ها یکی از برزگترین عوامل بیکاری امروز جوانان بیان نمود .

وی لزوم به کارگیری روش ها و سیاست های نو و خلاقیت و نوآوری را از عوامل جذب کارآموز دانسته و همچنین پیشنهاد ایجاد و ثبت ثمن برای فعالیت آموزشگاه ها در بخش روستایی را ارائه نموده و برای هرگونه همکاری و پشتیبانی از بخش خصوصی اعلام آمادگی نمود.

در این دیدار رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای سرخس نیز ضمن تبریک هفته ملی مهارت و دهه کرامت به ارائه گزارشی از فعالیت های مرکز در حوزه  آموزش ، آزمون و عمرانی پرداخته و مهم ترین دغدغه این مرکز را بالا بردن ضریب نفوذ آموزش های مهارتی در جامعه و برخورداری عموم مردم و جوانان جویای کار از این آموزش های عنوان نمود .

در ادامه مدیران آموزشگاهها به طرح مشکلات و موانع موجود اشاره کرده و درخواست فراهم شدن زمینه برخورداری از تسهیلات کم بهره و نیز جلوگیری از اجرای آموزش های موازی توسط سایر دستگاههای دولتی و نیز برخورد با متخلفین ارائه آموزش های غیر مجاز خانگی ارائه نمودند .

 

نظرات:

loader