1397/05/15 تعداد بازدید: 1062
print

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک مشهد گفت: در حال حاضر کارگاه های این مرکز روزانه 370 نفر را آموزش می دهند.


به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی،  علیرضا داوودی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز شماره یک فنی و حرفه‌ای مجموعه دارای 22 کارگاه فعال دارد و بزرگترین مرکز استان و کشور به شمار می‌آید.
  وی ادامه داد: بسیاری از رشته‌های مختلف فنی در این مکان آموزش داده می‌شود ولی آن چیزی که در این مرکز بیشتر از همه شاخص است آموزش رشته‌های طرح 18 ماهه است.
  رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک مشهد افزود: محتویات این رشته‌ها برمبنای سیستم‌های آموزشی ایران و آلمان است، فارغ‌التحصیلان که در این بخش وارد می‌شوند عموما در بخش اشتغال موفق هستند.
  داوودی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در بخش مرکز فنی و حرفه‌ای شماره یک مشهد روزانه 370 نفر را آموزش می‌دهد. همچنین آموزش‌ رشته‌های کوتاه مدت در حوزه‌های کشاورزی، الکترونیک، آموزش خورشیدی، برق صنعتی، جوشکاری برق، نرم‌افزارهای مکانیک و ماشین‌آلات سنگین و... آموزش‌های ویژه‌ای را در نظر گرفته‌ایم.
 وی بیان کرد: طرح 18 ماهه نیز شامل رشته‌های برق صنعتی، تاسیسات مکانیکی ساختمان، ماشین ابزار و صنایع اتومبیل می‌شود.
رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک مشهد در خصوص آموزش‌هایی که در این مرکز صورت می‌گیرد، اضافه کرد: قالب کسانی در این مکان به عنوان کارآموز مراجعه می‌کنند، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند و افراد را با مدارک کمتر از دیپلم را نیز در این مجموعه پذیرا هستیم.
  داوودی تاکید کرد: آموزش‌های این مرکز بیشتر به صورت تکمیلی بوده و آموزش‌های مقدماتی عموما بسیار کم در این مکان آموزش داده می‌شود.
  وی گفت: ما غیر از افراد کارآموز آزاد در تفاهم‌نامه‌هایی که با دانشگاه‌ها داریم در حین آموزش و تحصیل برای دانشگاه‌های مختلف نیز موضوع آموزش را تاکید می‌کنیم.
  رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک مشهد بیان کرد: همچنین آموزش ضمن کار نیز در صنایع جزو دیگر آموزش‌های ما محسوب می‌شود، در این قسمت بیشترین عملکرد را از آن خود کردیم.
داوودی ادامه داد: برخی از آموزش‌های مرکز شماره یک به صورت شاخص بوده مانند انرژی خورشیدی که اختصاصا فقط در این مرکز وجود دارد.

 

نظرات:

loader