1396/05/16 تعداد بازدید: 1806
print
آموزش 1360 نفر در مراکز آموزش فنی و حرفه ای غرب خراسان رضوی

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای سبزوار در گفت و گو با ایرنا گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و 360 نفر در واحدهای وابسته به این مرکز در شهرستان های سبزوار، خوشاب و داورزن آموزش های لازم فنی و حرفه ای را فرا گرفتند

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل اداره کل اموزش فنی و حرفه ای خراسان رضوی، حمیدرضا موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این راستا 150 هزار و 597 نفر ساعت آموزش های مختلف ارائه شده که نسبت به مدت مشابه پارسال 30 هزار و 76 نفر ساعت افزایش دارد.
وی اظهار کرد: این آموزش ها در مراکز ثابت، شعبه های شهری و 42 آموزشگاه آزاد مناطق روستایی، دانشگاه ها، سکونتگاه ها، زندان، پادگان و بخش صنعت ارائه شده است.
وی گفت: آموزش های مزبور در رشته های الکترونیک، مکانیک، لوازم برقی، گلسازی، خیاطی و رایانه بوده است.
موسوی افزود: سال گذشته سه هزار و 805 نفر در آزمون های ادواری، صنعت ساختمان، صنایع دستی و نظایر آن شرکت کردند که 2 هزار و 276 نفر نمره قبولی کسب کردند.
وی اظهار کرد: اغلب افراد آموزش دیده از اقشار ساکن در سکونتگاه های غیر رسمی، اهالی روستاهای با جمعیت بیش از 100 خانوار، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، زندانیان، اصناف و دانشجویان دانشگاه های این شهرستان ها هستند.
وی گفت: آموزش های فنی و حرفه ای با تربیت نیروی ماهر و متخصص یکی از زیرساخت های توسعه و کارآفرینی کشور و موجب غلبه بر بیکاری است.
مرکز آموزش فنی و حرفه ای سبزوار در 13رشته آموزشی با امکانات خوابگاه شبانه روزی و سالن غذاخوری آموزش های لازم را به متقاضیان ارائه می کند.
افراد‌ آموزش دیده در این مرکز در صنایعی مانند کابل خودرو، کارخانه جمکو، صنایع پتروشیمی و کارخانه سیمان جذب بازار کار می شوند.

 

نظرات:

loader